Ja kādam rodas jautājums par to, kādēļ kolektors ir tāds dīvainas formas un ne kā parasti - pēc iespējas ar īsākiem trubu posmiem, tad izskaidrojums ir - izplūdes gāžu efektivitātes principi, kuri pamatu pamatos ir - 1. Visām cilindru izplūdēm jābūt pēc iespējas vienādā garumā; 2. Visām cilindru izplūdēm ir jāsavienojas vienā vietā (tautā saucamajā kolektorā).
Tā visa rezultātā jāpanāk, lai jebkura cilindra izplūdes gāzes konkrētajā taktī nepārklātos ar iepriekšējās motora takts izplūdes gāzēm.
Lai arī rūpnīcās, parasti čuguna izpildījumā, turbīnu izplūdes sistēmā bieži vien šie pirmie divi punkti netiek ievēroti (izplūdes trubas ir īsas un konstrukcijā bieži tiek izmantoti T-veida savienojumi) dēļ tā, lai konstrukcija būtu pēc iespējas primitīvāka un kompaktāka, un, otrkārt, ražošanas izmaksās efektīvāka, tas viss radikāli ietekmē turbo bedri un kolektora mūža ilgumu, jo : 1. izplūdes gāzes dēļ nevienāda trubu garuma netiek izvadītas no kolektora ievērojot motora darbības takts principu (tās pa ceļam savā starpā saduras), rezultātā radikāli paaugstinot izplūdes sistēmas pretspiedienu, kas automātiski samazina motora jaudas veiktspēju; 2. Ja līdz kolektoram konstrukcijā starp cilindriem ir izmantoti T-veida savienojumi, konkrētajam cilindram ir papildus izplūdes pretestība un tā rezultātā arī nevēlams temperatūras slogs (izdeguši vārsti, detonācija konkrētajā cilindrā u.c.);
Konkrētajā gadījumā izmantojam turbīnu, kurai ir tā saucamā dalītā karstā puse (split housing), respektīvi - 1. un 4. cilindrs iet atdalīti pa vienu pusi), bet 2. un 3. - attiecīgi pa otru pusi. Tā visa rezultātā palielinās turbīnas puses propellera vienmērīga griešana un samazinās turbo bedres efekts.
Juris
Number of posts : 310 Join date : 28.07.11 Dzīvesvieta : Valdemārpils
Tēma: Re: putekļsūcējs 02.08.11 18:34
MK rakstīja:
Ja kādam rodas jautājums par to, kādēļ kolektors ir tāds dīvainas formas un ne kā parasti - pēc iespējas ar īsākiem trubu posmiem, tad izskaidrojums ir - izplūdes gāžu efektivitātes principi, kuri pamatu pamatos ir - 1. Visām cilindru izplūdēm jābūt pēc iespējas vienādā garumā; 2. Visām cilindru izplūdēm ir jāsavienojas vienā vietā (tautā saucamajā kolektorā).
Tā visa rezultātā jāpanāk, lai jebkura cilindra izplūdes gāzes konkrētajā taktī nepārklātos ar iepriekšējās motora takts izplūdes gāzēm.
Lai arī rūpnīcās, parasti čuguna izpildījumā, turbīnu izplūdes sistēmā bieži vien šie pirmie divi punkti netiek ievēroti (izplūdes trubas ir īsas un konstrukcijā bieži tiek izmantoti T-veida savienojumi) dēļ tā, lai konstrukcija būtu pēc iespējas primitīvāka un kompaktāka, un, otrkārt, ražošanas izmaksās efektīvāka, tas viss radikāli ietekmē turbo bedri un kolektora mūža ilgumu, jo : 1. izplūdes gāzes dēļ nevienāda trubu garuma netiek izvadītas no kolektora ievērojot motora darbības takts principu (tās pa ceļam savā starpā saduras), rezultātā radikāli paaugstinot izplūdes sistēmas pretspiedienu, kas automātiski samazina motora jaudas veiktspēju; 2. Ja līdz kolektoram konstrukcijā starp cilindriem ir izmantoti T-veida savienojumi, konkrētajam cilindram ir papildus izplūdes pretestība un tā rezultātā arī nevēlams temperatūras slogs (izdeguši vārsti, detonācija konkrētajā cilindrā u.c.);
Konkrētajā gadījumā izmantojam turbīnu, kurai ir tā saucamā dalītā karstā puse (split housing), respektīvi - 1. un 4. cilindrs iet atdalīti pa vienu pusi), bet 2. un 3. - attiecīgi pa otru pusi. Tā visa rezultātā palielinās turbīnas puses propellera vienmērīga griešana un samazinās turbo bedres efekts.
Vai kolektora tilpumam arī nebija jābūt zināmā attiecībā pret cilindra tilpumu, izpūtējam toč bij jābūt noteiktam tilpumam un arī izpūtēja sašurinājumi tika rēķināti pēc motora tilpuma , par nožēlu esmu gadu laikā pazaudējis savus pierakstus,... šai sakarā ja kaut kas par šo tēmu ir varbūt vari padalīties...
MK
Number of posts : 96 Join date : 13.09.10
Tēma: Re: putekļsūcējs 02.08.11 19:08
Juris rakstīja:
Vai kolektora tilpumam arī nebija jābūt zināmā attiecībā pret cilindra tilpumu, izpūtējam toč bij jābūt noteiktam tilpumam un arī izpūtēja sašurinājumi tika rēķināti pēc motora tilpuma , par nožēlu esmu gadu laikā pazaudējis savus pierakstus,... šai sakarā ja kaut kas par šo tēmu ir varbūt vari padalīties...[/quote]
Protams, un vēl kaudze ar formulām - tām lietām gan atdeve ir tikai atmosfēriskā motora gadījumā (kur simts un viena gudra formula arī ieplūdei). Priekš turbo, un it īpaši ielas apstākļiem - izplūdes sistēma pēc iespējas īsāka un bez jebkādiem pretspiedieniem (tu taču pa ieplūdi stum iekšā spiedienu - galvenais ir to pēc iespējas ātrāk dabūt laukā )
MK
Number of posts : 96 Join date : 13.09.10
Tēma: Re: putekļsūcējs 20.08.11 8:07
Tātad, pēc "neilga noilguma" atkal kaut kas jāieposto. Pirmā doma, kas nāk prātā- bija ideja uz Jāņiem dabūt gatavu busiku, bet nu jau ir Augusta vidus. Vasara tā vien ir paskrējusi (galvenokārt garāžas teritorijā). Dažbrīd par to žēl, dažbrīd arī žēl.. Tātad, īsumā šo divu mēnešu laikā noticis sekojošais: - salikts motors un pielaists ( bija daudz dūmu, nebija eļļas spiediena, klabēja sadalenes spriegotājs uz apgriezienu maiņu) - Pēc ilgām pārdomām tika pieņemts lēmums nopirkt vēl vienu motoru (nezinu vai bija laba ideja, bet motors, kā izrādījās tikai pagājušovakar, nav slikts:) ). - tika nomainīts arī starteris uz jaunu (video būs dzirdams, ka vecajam bija pēdējā dzīvība un remonts maksāja gandrīz tik pat cik jauna iegāde) - turbo bija beigts un nācās atrestaurēt (pēc 1. motora pielaišanas pa nakti no turbo bija sakrājusies pamatīga eļļes peļķe) Katrā ziņā, izliekas, ka ir iztērēts tik daudz enerģijas uz šo projektu, ka riebums jau;) Nu ok vakar vakars visu atpelnīja..vismaz emociju ziņā noteikti ( ko nevar teikt par naudas ieguldījumu). Vakar pirmo reizi jaunais motorīts tika normāli pielaists un izdarbināts. Atzinums- būs braucējs;)
Kā izrādījās, iepriekšējā motora dūmošana bija no nepareiza regulējuma. Pēc tam vēl atklājās, ka arī galvas blīve tam bija čau, kā rezultātā tosolā bija jau eļļa..Vēl arī sadales vārpstu ķēdes spriegotājs bija pagalam, kā arī citas visādas mazas un lielas vainas.
Tagad atliek tikai uzmetināt starpdzesētāja sistēmu, dažus vadus un atgaisot sajūgu- tad ielās uz pirmo testu ( vēl viena maza problēma- skate beidzas 23.08. ). Šobrīd negribas mocīt galvu ar pesimistiskām domām- darīšu to nākamnedēļ
Rekur dažas bildes no visa kas noticis šo 2u mēnešu laikā..
Šis ir jaunais motors jau ar uzliktu karteri un izplūdes kolektoru. Kā redzams- ir dzīvība;)
Turbo pēc atrestaurēšanas-izskatās, ka puiši bija labi pacentušies- atrestaurējuši visu, salikuši jaunas blīvītes un pat notīrījuši korpusu (interesanti- pētot es secināju, ka tas izdarīts ar smilšu strūklu un labi, ka ielūkojos eļļas caurplūdes caurumos, jo tur vēl bija smiltis..nezinu kā viņus nosaukt, bet labi, ka piefiksēju)
No vecā motora noņemtie agregāti- it kā viņu nav nemaz tik daudz, bet lai pārliktu bloku&galvu, tas viss paņēma kādas 4 dienas, protams, vakarus..jo pa dienu ir citas jēdzīgākas lietas, ko darīt;)
Nu lūk- viņš ir gatavs iecelšanai..
Šādi izskatās pabeigta izplūdes sistēma, ko uztaisīju laikam 2 vakaros- interesanti, ko teiks skatē
Bunduli izdevās novietot pat orģinālajā vietā
Šī iekārta sajauca galvu attiecībā uz dūmošanu. Video būs redzams, ka arī tad, kad motorīts it kā labi darbojas, vēl tie dūmi starp uzgāzējieniem ir redzami, bet nu tas ir tikai un vienīgi regulēšanas jautājums
Pirmā pielaišana- skaņa kā traktoram (manuprāt, vēl tas vecais starteris..) Pēc tam tika identificēti visi defekti- turbo, eļļas noplūde tosolā, klaboņa, u.t.t.
Šis ir galējais labākais rezultāts, kas vakar tika dabūts! Sajūta, ka motorīts ir stabils.. Tā lūk!
MK
Number of posts : 96 Join date : 13.09.10
Tēma: ne gluķi beigas;) 17.10.11 13:55
Sveiki!
Pa ilgiem laikiem papildinājums ar veiktajām lietām: apstiprināta pārbūve un izieta skate kā arī veikti pirmie apļi ielās.. Tik tāl viss ir skaisti, ja neskaita vienu globālu problēmu- ir dzesēšanas problēma..
Izskatās, ka šī ir tāda liela mīkla, jo daudz ko jau ir mēģināts darīt lietas labā, bet bez lieliem panākumiem.Lietas, kuras jau ir darītas un papildinfo:
1. nomainīts termostats (plāns vēl ielikt auksto termostatu ,kas veras no 80'' 2. pie lielā radiatora aukstā ieejošā truba novietota apakšējā līmenī (orģināli karstā ieejošā ir virs otra ieejošā radiotora cauruma) 3. mēģināts atgaisot uztaisot trubu no bačoka, kas augstāka par radiatora līmeni un gaisots izmantojot radiatora skrūvi
Lieta tāda, ka uzkarstot motoram karstais antifrīzs tikai dažreiz ieplūst raditorā (respektīvi, var būt tā, ka motors ir karsts ( 100'') ,bet priekšējais raditors auksts). Bet ne vienmēr tā ir..kad uzsilda pakāpeniski, dzesēšanas šķidruma cirkulācija var aiziet. Respektīvi..gļuko- dažreiz dzesē, dažreiz nē.. Iedarbini auto, sāc braukt- temperatūra uzlec ātri un nekrīt, bet ja uz vietas darbina, tad var aiziet..
Vēl, kas nav darīts- nav tīrita dzesēšanas sistēma. Kad bija 1,6d, tam bija beigta galvas blīvi un dzesēšanas sistēmā vēl ir palikušas kāds eļļas piles (nav ne jausmas cik spēcīgs faktors šis var būt dzesēšanas problēmai..)
Kuram ir kādas idejas, prieks būs dzirdēt kādu ierosinājumu:) Jo projām ir arī aizdoma par gaisu sistēmā, bet pārliecība protams nav- varbūt variet padalīties, kā gaisojiet sistēmu..
p.s. mēģināju uzzīmēt esošo slēgumu..
uldis
Number of posts : 729 Join date : 27.08.10 Age : 56 Dzīvesvieta : Rīga, Valdlauči
Tēma: Re: putekļsūcējs 17.10.11 14:50
liels, interesants projekts ! 1. parbaudi vai radiators nav pilns ar kautkadu pretteces lidzekli ari peckas. 2. 1.6.turbodizeli ir elektriskais cirkulacijas suknis . 3. es ,kad liku 5e motoru izplesanas bacoku ieliku kr. puse pakala no passat donora un uzcelu viena limeni ar radiatra agsdalu, pie tam atgaisosana bija smalka lieta------- piecelu pakalu un gaidiju kamer caur radiatora augs.atgais. korki nenak gaisa burbuli, domaju, ka TU to zimi ? 4. foruma par 1.9 tdi esmu ielicis bildes un aprakstu par udens dzesesanu turbinai, domaju Tev bez ta neiztikt ! 5. veiksmi !
Juris
Number of posts : 310 Join date : 28.07.11 Dzīvesvieta : Valdemārpils
Tēma: Re: putekļsūcējs 17.10.11 15:44
Es arī vienu brīdi makarējos ar dzesi un nācu pie secinājuma ka dzese gļuko tad ja sistēmā nāk klāt gaiss.. Respektīvi motoram izspiesta blīve vai galva kaput vai bloks nosēdies , pietiek kaut ar niecīgu daudzumu gaisa un dzese sāk gļukot jo dzese principā strādā un sūces principa un ja sūknī atpeld kārtējais burbulis štops klāt, temperatūra kāpj spiediens aug un cirkulācija samazinās vēl vairāk... pielej pilnu izplešanos trauku un neskrūvējot ciet uzsildi un skaties kas notiks ja motoram uzsilstot sāk lekt laukā dzesējamais ar lielu burbuli , meklē kašķi dvēselītē.... citreiz izplešanās traukā(ja nav galīgi pilns) var redzēt tādas kā putiņas kas nāk no galvas ar to atī pietiek lai sāktu gatavoties blīves maiņai un galvas slīpēšanai....
RobertsK
Number of posts : 489 Join date : 21.04.11 Age : 43 Dzīvesvieta : Salacgrīva ir spēks
Tēma: Re: putekļsūcējs 17.10.11 17:05
Reiz sanāca čakars ap 100 audi ,kuram nomainija termostatu uz galīgi jaunu ! Problēma tieši kā aprakstīta !. Man ar likā ka vainīga jau galvas blīve, bet tad iedōmājos pamēģināt nomāinīt to jauno termostatu uz plauktiņā stāvošu lietotu t3 termostatu. Tur arī bija problēma un atrisinājums . Fāters brauc vel šodien un visi procesi notiek nevainojami. Ķīnā gadās arī brāķi!!
MK
Number of posts : 96 Join date : 13.09.10
Tēma: Re: putekļsūcējs 17.10.11 17:38
uldis rakstīja:
liels, interesants projekts ! 1. parbaudi vai radiators nav pilns ar kautkadu pretteces lidzekli ari peckas. 2. 1.6.turbodizeli ir elektriskais cirkulacijas suknis . 3. es ,kad liku 5e motoru izplesanas bacoku ieliku kr. puse pakala no passat donora un uzcelu viena limeni ar radiatra agsdalu, pie tam atgaisosana bija smalka lieta------- piecelu pakalu un gaidiju kamer caur radiatora augs.atgais. korki nenak gaisa burbuli, domaju, ka TU to zimi ? 4. foruma par 1.9 tdi esmu ielicis bildes un aprakstu par udens dzesesanu turbinai, domaju Tev bez ta neiztikt ! 5. veiksmi !
Kur dzesēšanas sistēmā atrodas orģināli tas elektriskais cirkulācijas sūknis? Jā, būtu labi to bačoku likt vienā līmenī.. tads sistēma pati varētu atgaisoties, bet busā jau īsti nekādī.. Par gaisošanu- zinu. Mēģināju to lietu darīt arī pie darbojoša, kad lielais loks strādā un radiators karsts.
Par turbo-1,8t standartā jau nāk dzesēšana un arī šajā slēgumā pievienoju turbo kopējā sistēmā..
MK
Number of posts : 96 Join date : 13.09.10
Tēma: Re: putekļsūcējs 17.10.11 17:39
Juris rakstīja:
Es arī vienu brīdi makarējos ar dzesi un nācu pie secinājuma ka dzese gļuko tad ja sistēmā nāk klāt gaiss.. Respektīvi motoram izspiesta blīve vai galva kaput vai bloks nosēdies , pietiek kaut ar niecīgu daudzumu gaisa un dzese sāk gļukot jo dzese principā strādā un sūces principa un ja sūknī atpeld kārtējais burbulis štops klāt, temperatūra kāpj spiediens aug un cirkulācija samazinās vēl vairāk... pielej pilnu izplešanos trauku un neskrūvējot ciet uzsildi un skaties kas notiks ja motoram uzsilstot sāk lekt laukā dzesējamais ar lielu burbuli , meklē kašķi dvēselītē.... citreiz izplešanās traukā(ja nav galīgi pilns) var redzēt tādas kā putiņas kas nāk no galvas ar to atī pietiek lai sāktu gatavoties blīves maiņai un galvas slīpēšanai....
šis ir otrais dzinējs:) un par galvas blīvi esmu pārliecināts, ka viss ir ok. Iepriekšējais 1,6d gan bija kaput un tur eļļu savārīja klāt dzesēšanas šķidrumam
uldis
Number of posts : 729 Join date : 27.08.10 Age : 56 Dzīvesvieta : Rīga, Valdlauči
Tēma: Re: putekļsūcējs 18.10.11 6:35
tulkotaja krievu gramata ir shema par elektro sukniti, cik atceros, tad ieslegts mazaja loka un darbojas gan pie ieslegtas aizdedzes, gan pie izslegtas caur temperaturas daciku , kas atrodas plaksnite, kura piskruveta galvai vai stuceri, slauka. Varbut labak paskaidros 1.6 td ipasnieki???
uldis
Number of posts : 729 Join date : 27.08.10 Age : 56 Dzīvesvieta : Rīga, Valdlauči
Tēma: Re: putekļsūcējs 18.10.11 6:38
vel, kad strada lielaja loka, abiem patrubokiem pie motora jabut vienadi karstiem !
MK
Number of posts : 96 Join date : 13.09.10
Tēma: Re: putekļsūcējs 18.10.11 9:00
uldis rakstīja:
vel, kad strada lielaja loka, abiem patrubokiem pie motora jabut vienadi karstiem !
Tu domā tās divas lielās, resnās trubas, kas nāk no busa apakšas (respektīvi, no radiatora), un viena pieslēdzas karstajai izplūdei no motora un otra pie sūkņa termostata izvada gala? Vakar kārtīgi atgaisojām, pie 10+ minūšu darbojoša motora lielais radiators palika silts, un beigās palika karsts, kas liecinātu , ka sistēma strādā, bet tas, kas man īsti nepārliecināja, ir fakts, ka tā resnā truba, kas pievienojas pie termostata uzgaļa ūdenssūknī, bija nu....vēsa, ja ne pat teiktu, ka auksta (vismaz salīdzinot ar karsto trubu blakus, kas nāk no galvas). Vienkārši pēc loģikas domājot, nevarētu taču būt tā, ka no radiatora nāktu TIK auksts dzeses šķidrums.....radiators taču nav nekāda saldētava, tomēr siltam (atsvēsinātākam) šķidrumam būtu jānāk atpakaļ un trubai būtu jābūtu mēreni siltai, vai ne tā?
Juris
Number of posts : 310 Join date : 28.07.11 Dzīvesvieta : Valdemārpils
Tēma: Re: putekļsūcējs 18.10.11 9:12
...vēsa pieplūdes truba (pirms termostata) ir tad ja nav kārtīgas cirkulācijas ; gaiss; termostats; sūķna lāpstiņas trīs iespējamās vainas + vēl varbūt ka ja saki gāja eļļa pie dzeses var būt ciet radiators bet ja tu saki ka radiators karsts tad tas atkrīt... mēģini gaisot busu uzbraucot vai nu ar degunu vai pakaļu slīpumā un lai otrs tur motoru apgriezienos kad ver vaļā gaisojamās skrūves, tukšgaitā nekas nesanāks...
uldis
Number of posts : 729 Join date : 27.08.10 Age : 56 Dzīvesvieta : Rīga, Valdlauči
Tēma: Re: putekļsūcējs 18.10.11 9:59
lielajam trubam pie motora jabut gandriz vienadi karstam un cietam zem spiediena ! Starpcitu radiatora daciku kas iesledz ventilatoru ieliku prmaja pozicija 80 gr. otr 95 gr.
VWBus
Number of posts : 288 Join date : 25.03.11 Age : 44 Dzīvesvieta : Bergen, N, Baldone, Lv
Tēma: Re: putekļsūcējs 18.10.11 10:33
Tam mazajam eletrosuukniitim lielas noziimes pie motora dzeseesanas braucot nav un, ja motors karst, tad elektriskais suukniitis neko neglaags. Taa suukniisa funkcija ir tad, kad dzineejs peec intensiivas brauksanas tiek noslpaapeets un apstaajs dzeseesanas skjidruma cirkulaacija, tajaa briidi paraadas skuuniisa funkcija dzenaajot tosolu un dzeseejot motoru.
Varbuut mulkjiiga lieta, bet vai caurules visas ir pareizi savienotas? Var jau gadiities kautko nepareizi drusku salikt un visa sisteema saiet greizi.
Vareetu buut arii gaisosanas probleema. Es parasti gaisoju uzbraucot aizmuguri gaisaa drusku un, tad atveru bacoka vaacinju. Ideaali ir, ja ir divi gabali, kas darbojas, biens, kurs var patureet apgriezienus, taa lai motors ruuc ar kaadiem 3000rpm un tad var ik pa briidim pieliet tosolu.
Veel var paraudziit kaa pats radiaators silst. Vai ir vienmeerigi visur uzsilis. Ar roku var aptuveni just.
MK
Number of posts : 96 Join date : 13.09.10
Tēma: Re: putekļsūcējs 18.10.11 11:22
Nu...ir tā, ka radiators patiešām palika diezgan karsts, radot priekšstatu, ka viss darbojas kā nākas, taču nepārliecina auksts trubas gals pirms termostata...nu nevar būt TIK auksts. Drīzāk tad varētu būt tā, ka karstā masa no TURPteces trubas (tb tā , kas dzen karsto uz radiatoru) dēļ karstuma radītā spiediena vienkārši spiež to karsto masu uz radiatora pusi un tā nu tas radiators arī paliek karsts. It kā termostatu gribētos izsvītrot laukā no saraksta, jo tas ir galīgi jauns un pirms ielikšanas tika notestēts, iemetot verdošā ūdenī un vērās vaļā kā gliemezītis (pat labāk nekā iepriekšējais). Tad nu vienīgais paliek sūknis vai nu arī vēl gaisošana,gaisošana,gaisošana.
Ā, starp citu, tas pārplūdes bačoks zem numura zīmes tika no kopējās shēmas nahrenizēts, par cik īsti nebija kur to bāzt dēļ jaunā motora tosola shēmas risinājuma un fakta, ka ūdens sūknim ir tikai 2 izvadi (karstais gals priekš mazā loka + pievads no radiķa ar termostatu) , nevis 3 kā tas bija 1.6D.
Pēdējo reiz gaisošana tika veikta sekojoši - pie bačoka tik ar homutu pieskrūvēta gumijas truba un pagarināta līdz līmenim augstākam par radiķi. Tika atskrūvēta radiatora skrūve un ar iemaņām, kas palikušas pēc trombona spēlēšanas skolas orķestrī pirms 12 gadiem, tika pūsts kārtīgi iekšā ar muti. Kaut kāds gaisiņš jaun panāca no skrūves pirms brīžā, kad sāka sulot tosols, bet nu nevarētu teikt, ka aumaļām tur bija gaiss. Kad viss bija aizgriezts, tad varēja dzirdēt, kā ar spiedienu pa karsto pusi motorā šļācas iekšā tosols ... tb, varēja saprast, ka radiators nav baigi pilns ar "kaut ko" un vajadzētu lielajam lokam strādāt.
Šajā gadījumā vienīgais varbūt varētu būt runa par ūdens sūkņa ražība vispār kaut ko bīdīt aiz termostata...varbūt ka ir tik sadilis, ka nav jaudas to visu izpildīt...nezinu....bet nu tas aukstās trubas statuss pēc termostata tomēr liek domāt, ka kaut kas līdz galam nefunkcionē.
MK
Number of posts : 96 Join date : 13.09.10
Tēma: Re: putekļsūcējs 18.10.11 11:31
uldis rakstīja:
lielajam trubam pie motora jabut gandriz vienadi karstam un cietam zem spiediena ! Starpcitu radiatora daciku kas iesledz ventilatoru ieliku prmaja pozicija 80 gr. otr 95 gr.
Cik sapratu, tur nāk tikai viens dačiks ar 3 kādām, tb pirmai pozīcijai (95) un otrai pozīcijai (102) - vismaz pēc grāmatām.
Mums tas ventilators busam nekad mūžā nav slēdzies iekšā, vainu likām uz to radiatora sensoru, jo pie releja padodot pa taisno 12+ ventilators ar lielu šņākoņu sāka rūkt, tb darbojas kā nākas. Par cik pa rokai nebija jauns devējs ventilatoram, tad pietinu no kompīša izvadu priekš ventilatora vadības, kas ar releja palīdzību ieslēdz, cik pēc skaņas var secināt, otro ventilatora ātrumu pie 102 grādiem.
Bet jautājums: 1. Tavs dačiks tad sanāk ir kaut kāds "īpašais", ne oriģinālais? Vai arī kaut kā savādāk apmānīji? Kā ir ziemas periodā? 2. Kā sanāk - pārvietojoties ar normālu darba temperatūru kaut kas nedaudz virs 90 grādiem cik noprotu - varētu teikt, ka 99% no uzsiluša motora darbības laika tas ventilators 1. pakāpē arī visu laiku nepārtraukti griežas, kamēr nav dabūjis zemē līdz tiem saviem 87 grādiem ??? Varbūt tur tā vaina, jo mūsējam pašlaik tāda 1.pakāpe vispār отсутствует??
RobertsK
Number of posts : 489 Join date : 21.04.11 Age : 43 Dzīvesvieta : Salacgrīva ir spēks
Tēma: Re: putekļsūcējs 18.10.11 12:32
Nomaini termostatu!!! Arī man tas vērās vaļā katliņā ,bet mašīnā ne !! Paņem no sava 1,6 d. Es sākumā domāju ka 99proc, galvas blīve ..Čakarējos ilgi!!
MK
Number of posts : 96 Join date : 13.09.10
Tēma: Re: putekļsūcējs 18.10.11 12:53
RobertsK rakstīja:
Nomaini termostatu!!! Arī man tas vērās vaļā katliņā ,bet mašīnā ne !! Paņem no sava 1,6 d. Es sākumā domāju ka 99proc, galvas blīve ..Čakarējos ilgi!!
1.6D termostats fiziski neiet iekšā, viņš tāds garāks, nekā jaunajiem 20V motoriem, turklāt viņš fiziski nestrādāja VISPĀR , kad pārbaudījām , tā kā var saprast, kādēļ 1.6D karsa 80 grādu termostats būs nākamnedēļ, to arī varētu iebāzt.
Varbūt pirms tam pamēģināt vispār bez termostata ?????
The expansion tank have to be in two parts: One real expansion tank on the left, and one water reservior at the right. The pressurazied expansion tank is within the cooling circuit between the hot forward to radiator (upper flange) and cold return from passenger heater (lower flange). The flow of cooling through the expansion tank from the hot forward hose has to be limited by a hose or mounting flange with an inner diameter of 3mm. I took the Diesel hose as a connector between engine and plastic cooling pipes to the front. There is a third hose to be connected to the oil cooler, but I redirected it to the expansion tank and connected it with a aluminium flange, wich fits the rubber hoses and does have the 3mm flow limiter. The water reservior is connected with a short hose to the upper hole of the expasion tank near its cap. In this way the expansion tank will breath water instead of air and it works as an air bubble trap.
Tur runa iet par papildus bačika uzmeistarošanu, kurš ķertu gaisa burbuļus, kā arī strādātu kā oriģinālais zem numura ievietotais pārplūdes bačoks. Interesantākais ir tas, ka čalis tur runā par to, ka trubām, kas iziet no izplešanās bačoka, ir jāsatur iekšējā diametra sašaurinājumu uz 3mm .... vai tad oriģinālajam tā ir ? it kā būtu skaidrs kapēc - lai baigi nejauktu kopā mazo ar lielo loku....tikai lai strādātu kā spiediena izlīdzinātājs.....
Juris
Number of posts : 310 Join date : 28.07.11 Dzīvesvieta : Valdemārpils
Tēma: Re: putekļsūcējs 18.10.11 17:54
... ar tādu gaisošanu tu neko labāku nevari dabūt kā vien termometru uz paneļa sarkanajā.... beidz izgudrot divreiz velosipēdu uzbrauc slīpumā nosēdini kādu uz gāzes pedāļa un siltam dzinējam esot (nenometot apgriezienus!!!) atver pa kārtai visus gaisojamos (pečkām jābūt vaļā lai viss citrkulē!!) ar vienu aci uzmetot izplešanās traukam ja ieraus gaisu visa opera no sākuma !! starp citu par papildus izplešanās bačoku ja neesi uzlicis krietni lielāku (to ar skrūvējamo korķi) tad arī nekas sakarīgs diez vai sanāks jo pie normālas darba temperatūras liekais šķidrums iet uz papildnieku , atdziestot tiek ierauts atpakaļ sistēmā... ja tev tur vienkārši nōņemta no skrūvējamā korķa truba/ caurums dzinējam sakarstot tosols laukā atdziestot gaiss iekšā ...!!!
Imants Admin
Number of posts : 776 Join date : 27.08.10 Age : 60 Dzīvesvieta : jekabpils
Tēma: Re: putekļsūcējs 18.10.11 18:04
Es saviem busiem atstāju dzēsēšanas sistēmu no dīzeļa tikai izveidoju vēl vienu mazo loku, kas sākas no motora galvas cur ieplūdes kolektoru tādējādi apsilda kolektoru čoku un gāzes reduktoru loks nobeidzas tur kur pečkām nāk atbratka (iliku tur troiņiku). Nesapratu vai tavam sūknim ir tikai divas vietas kur nāk šļaukas? Varbūt var uzlikt sūkni no 1.8 man nekad nav bijušas problēmas ar dzesēšanu. neķer kreņķi gan jau būs labi ka nāks meitenes ar šņabi.
MK
Number of posts : 96 Join date : 13.09.10
Tēma: Re: putekļsūcējs 19.10.11 8:28
Kā jau teicu, man tāds papildus pārplūdes bačoks vispār neeksistē. Varbūt tomēr tajā sistēmā ir par maz tosola dēļ tā....un līdz ar to arī tiek sūkts gaiss...
Imants Admin
Number of posts : 776 Join date : 27.08.10 Age : 60 Dzīvesvieta : jekabpils
Tēma: Re: putekļsūcējs 19.10.11 15:35
Es jau arī tos bačokus aiz nummura sviežu ārā,bet kaut kur blakus galvenajam bundulim piestiprinu 1L.eļļas kanniņu,augšpusē izgriežu curumupa kuru var iebāst līz apakšaišlauciņu no tosola propķa. Visa vaina ir tāda ka mūsu dzesēšanas sistēmā ir ļoti daudz sķidruma kas arī daudz izplešas un tad tas liekais nonāk tajā eļļas kanniņā,motoram atdziestot škidrums saraujas un caur šļauciņu sistēmā iesūc šķidrumu nevis gaisu. Pareizi būs ja siltam motoram rezerves tvertne būs gandrīz pilna. Unvēl ko no galvas iet uz radiatora augšu un radiators lēnām silst no augšas uz apakšu kamēr lielais loks ir uzsilis tik daudz ka visas trubas un radiators ir karsti,tad drīz arī vajadzētu ieslēgties ventilatoram.Pēc manām domām tas aukstais termostats nemaz nau vajadzīgs.