|
| atrumkarbas uzlabojums | |
|
+9guunt fiksais uldis RobertsK Juris madfox Imants JurisZe MK 13 posters | |
Autors | Ziņojums |
---|
MK
Number of posts : 96 Join date : 13.09.10
| Tēma: atrumkarbas uzlabojums 25.01.13 12:45 | |
| Sveicināti kolēģi! Domāju, ka 100% piekritīsiet manam viedoklim, ka mūsu braucamajiem jaudas/ekonomijas problēma ir atrisināta, to pierāda gan n-tie 1.9tdi transplanti, gan arī nopietna benzīnnieka+gāzes iekrāmēšana. Taču tāpat arī piekratīsiet (it īpaši tie, kas busiņu izmanto ikdienas vajadzībām), ka sāpīgākais T3 jautājums ir ātrumkārba, precīzāk – pārnesumu attiecība. Paskatīsimies kaut vai tā tīri teorētiski uz datiem: T3 2.1L benzīns (četriniece): reduktors 4.83, 1. 3.78, 2. 2.06, 3. 1.23, 4. 0.85; T3 diesel (četriniece): reduktors 5.83 (reti 5.5, pavisam reti 4.83), 1.-4. Identisks benzīna analogam; T3 2.1l benzīns (pieciniece): reduktors 4.83, 1. 4.11, 2. 2.13, 3. 1.476, 4. 1.023; 5. 0.77 T3 diesel (pieciniece): reduktors 5.5, 1. 4.11, 2. 2.33, 3. 1.476, 4. 1.023; 5. 0.816; Secinājumi, pirmkārt, 5-niece nav diži ko labāka par 4-nieci, jo: (1) ir identiska reduktora attiecība, (2) pirmais ātrums ir kriminālāks pat par 4-nieci, proti, to ar 1.9TDI vai normālu benzīnnieku faktiski var arī neizmantot. Labi, lai saprastu, par ko ir runa, salīdzināsim šos datus ar kādu no populāriem braucamajiem: VW 1.8l 8V: reduktors 3.67, 1. 3.45, 2. 1.94, 3. 1.44, 4. 1.13; 5. 0.89; Subaru 2.0 (4x4): reduktori 3.9, 1. 3.635, 2. 2.375, 3. 1.761, 4. 1.1; 5. 0.756; Kas nozīmē (dati ar 205/60 16 collu ratiem) pie 100 km/h: T3 benzīns 4.ātrums (četriniece): 3400 rpm; T3 dīzelis 4.ātrums (četriniece): 4100 rpm ; T3 benzīns 5.ātrums (pieciniece): 3350 rpm; T3 dīzelis 5.ātrums (pieciniece): 3700 rpm; Saprotams ir tas, ka pārnesuma attiecības T3 iemantojis no T1/T2, par cik tiem bija identiskas kārbas, ar tieši šādām pašām reduktora attiecībām un +/- līdzīgām pārnesumu attiecībām. Saprotami arī kādēļ – smieklīga motora jauda un automašīnas svars. Ņemot vērā to, ka pārsvarā visiem mūsu busiņiem ir pietiekama jauda, lai atļautos garākus ātrumus, problēma nav pārnesumu attiecībās (tās, kā paši redzējāt no piemēriem, ir +/- vienādas), bet gan reduktora attiecībā. Gan jau ka neesmu vienīgais, kas to secinājis Viens no risinājumiem ir uzmaukt citu kārbu, kas ir diezgan reti sastopamas, un šo risinājumu arī būtu grūti nosaukt par lietotājam draudzīgu vai izmaksās pieņemamu. Renault UN1 kārbas krūmos nemētājas (turklāt taisīt flanci starp kārbu un motoru, pārtaisīt pusasis, pielāgot pārslēgu nav nedz ātri, nedz arī lēti), Porsche kārbas ir mega dārgas. Tādēļ šo risinājumu atmetam kā sugu. Līdz ar to paziņoju, ka ir radusies iespēja materializēt ideju par praktisku / mūsdienu motoram atbilstošu T3 šneku ar reduktora zobratu. Ko mēs iegūstam? (1) Ekonomisku pārvietošanos pa šoseju; (2) Motora neizvarošanu – kā lai savādāk nosauc kruīzu pa šoseju uz 3500-4000rpm; (3) Ilgi gaidītu klusumu salonā; (4) Lietojamu 1. Ātrumu (tiem, kas T3 90% nelieto mežā, bet gan ikdienas vajadzībām, lai gan priekš tam ir paredzētas sinhras) (5) Risinājumu, kas izmaksu ziņā nepārsniegs 250ls (visai iespējams, ka krietni lētāk, jo materiālu cena ir aptuveni 120ls, darba un tehnisko līdzekļu cena atkarīga no pasūtījumu daudzuma) (6) Ļoti (!!!) izturīgu galveno vārpstu un reduktora zobratu (tas vairāk tiem, kuriem nav kur likt turbo motoru griezi) (7) Pēc pārbūves (dati ar 205/60 16 collu ratiem) pie 100 km/h, reduktora pārnesumu attiecība, pieņemsim - 3.90: a. T3 benzīns 4.ātrums (četriniece): 2700 rpm; b. T3 dīzelis 4.ātrums (četriniece): 2700 rpm ; c. T3 benzīns 5.ātrums (pieciniece): 2450 rpm; d. T3 dīzelis 5.ātrums (pieciniece): 2600 rpm; Realizācija – ja tiekam ar šo jautājumu (par gribētāju skaitu) galā līdz februārim, uz martu jau var sākt testēt. Viennozīmīgi, ka vasaru varētu baudīt jau ar normālām ātrumkārbām J Jautājumi forumam: (1) Cik daudzi būtu gatavi šādam piedāvājumam? (2) Kurš būtu gatavs veikt kārbu jaukšanas darbus (pieņemu, ka ne visi gribēs rakņāties pa kārbu, bet labprāt par attiecīgo samaksu iedotu to darbu kādam pieredzējušākam kolēģim no foruma) – šajā sakarā varētu arī painformēt par izmaksām, ja tiek jauktas vairākas kārbas uzreiz + par standarta izmaksām blīvēm u.c. lietām, kas automātiski tiks mainītas pie atpogāšanas. (3) Teorētiski man viena kārba mētājas laukos, baigi negribētos ar to noņemties, un buss arī pašreiz ir nekustīgs – varbūt kādam Rīgas apkārtnē ir atjaukta kārba, kuru tas uz nedēļu ziedotu mērījumu noņemšanai? (4) Pēdējais jautājums par vēlamo reduktora attiecību – par to varētu padiskutēt pēc atbilžu saņemšanas uz 1. jautājumu. | |
| | | JurisZe
Number of posts : 174 Join date : 22.03.11 Age : 42 Dzīvesvieta : Jelgava
| Tēma: Re: atrumkarbas uzlabojums 25.01.13 14:51 | |
| Interese ir. Juris PS. Ja nevienam neatrodas izjauktā kārba, varētu ko sadomāt no neizjauktām te pat Rīgā Čiekurkalnā.
| |
| | | Imants Admin
Number of posts : 776 Join date : 27.08.10 Age : 61 Dzīvesvieta : jekabpils
| Tēma: Re: atrumkarbas uzlabojums 25.01.13 15:04 | |
| Raitis jau brauc ar to Renaul tkārbu no pagājšgada sākuma,viņš tad varētu ko uzrakstīt par tādas kārbas saderību ar t3. Cik man zināms tad busam ir jāizgriež šķērsrāmim un grīdai gabals lai to varētu uzlikt. Ja rāmim ir izgriests gabals tad apskatē 2 viai 3 . | |
| | | madfox
Number of posts : 88 Join date : 29.10.11 Age : 58 Dzīvesvieta : Madona
| Tēma: Re: atrumkarbas uzlabojums 25.01.13 15:11 | |
| Biškas oponēšu,ar 5-nieci dīzeli pie 100km/h ir pavisam nedaudz virs 3000rpm un ne man vienīgajam. Agrāk,kad meklēju risinājumu,ja liktu 1,9tdi,iemetu aci e-bay.de un tur jau tirgoja gatavas,restaurētas kārbas ar zemāku galveno pārnesuma skaitli,tikai tā restaurācijas cena nebija nekāda draudzīgā. Paliku pie tā paša 1,6td un pirmajā gadā aizmugurē uzliku 215/60R16...protams tahometrs pametās nedaudz uz leju,bet tai pašā laikā pasliktinājās dinamika,ja gāju ar 5-to pārnesumu un gribēju paātrināties. Kopumā ņemot es atbalstītu un piedalītos šādā projektā,bet ne jau ar tik kardināli izmainītu galveno pārvada skaitli. | |
| | | MK
Number of posts : 96 Join date : 13.09.10
| Tēma: Re: atrumkarbas uzlabojums 25.01.13 17:21 | |
| Teiksim tā - minētais piedāvājums vairāk attiecas tieši uz tiem, kuri busam ir uzlabojuši dinamiku vai arī bieži pārvietojas pa štrāsi, līdz ar to - patreizējā attiecība ir pilnīgi utopiska priekš normāla 100zsp+ motora, pat nerunājot par jaunu turbodīzeli un tā griezi. 3.9 attiecība bija tikai kā piemērs, lai gan galīgi negribas piekrist, ka tas ir kaut kas kardināls. Labi, cits , daudz analoģiskāks piemērs, VW T4 (kurš ir IEVĒROJAMI smagāks par mūsu braucamo). VW T4 2.3 AFK AFL ātrumkārba (multivan): reduktors 3.905 1. 3.909 2. 2.118 3. 1.346 4. 0.972 5. 0.729
Pēdējais ātrums faktiski ir garāks par jebkuru T3 kārbas pēdējo ātrumu. Jauda T4 ir 80-120zsp tipiskajiem motoriem. Kā jau teicu, par attiecību var runāt, var arī izskatīt vairākas attiecības. Galvenais ir saprast, cik daudzi ir gatavi piedalīties šajā piedāvājumā. No gribētāju daudzuma arī varēs izsecināt izmaksas uz vienu pāri (šneks+zobrats).
Pēdējo reizi labojis MK 25.01.13 17:38; labots 3 reizes | |
| | | MK
Number of posts : 96 Join date : 13.09.10
| Tēma: Re: atrumkarbas uzlabojums 25.01.13 17:34 | |
| | |
| | | MK
Number of posts : 96 Join date : 13.09.10
| Tēma: Re: atrumkarbas uzlabojums 25.01.13 17:39 | |
| - JurisZe rakstīja:
- Interese ir.
Juris PS. Ja nevienam neatrodas izjauktā kārba, varētu ko sadomāt no neizjauktām te pat Rīgā Čiekurkalnā.
Juri - ideāls piedāvājums, mums pašiem garaža čiekurkalnā | |
| | | Juris
Number of posts : 310 Join date : 28.07.11 Dzīvesvieta : Valdemārpils
| Tēma: Re: atrumkarbas uzlabojums 25.01.13 18:06 | |
| Varbūt nedaudz vienkāršota pieeja bet kādēļ netiek apsvērta iespēja pielāgot(apmetot ar vēderu uz augšu) esošas kārbas no piem Audi (kuriem motors nav krustām)...? Teorētiski jāpāŗtaisa tik zvans un eļļas iztecināšanas korķis +/- pārslēgs.... | |
| | | MK
Number of posts : 96 Join date : 13.09.10
| Tēma: Re: atrumkarbas uzlabojums 25.01.13 18:44 | |
| - Juris rakstīja:
- Varbūt nedaudz vienkāršota pieeja bet kādēļ netiek apsvērta iespēja pielāgot(apmetot ar vēderu uz augšu) esošas kārbas no piem Audi (kuriem motors nav krustām)...? Teorētiski jāpāŗtaisa tik zvans un eļļas iztecināšanas korķis +/- pārslēgs....
Nebūs jau gan tik vienkārši: 1. nesapasēs kārbas/motora skrūvju caurumi (starpflancis vai sagriezt ar fleksi kārbu un pārmetināt? ) turklāt audi / vw jaunā tipa kārbas priekš nesagrieztajiem motorie - 016 / 01E ir viengabalainas, tb, priekšējais flancis neskrūvējas nost , kā T3 kārbai; 2. kārba stāvēs tik augstu, ka dursies automašīnai grīdā (metināšana); 3. pusass flanči iespējams, ka nesapas Pietiek jau ar šiem punktiem, lai saprastu, ka vienkāršota pieeja tā noteikti nebūs | |
| | | Imants Admin
Number of posts : 776 Join date : 27.08.10 Age : 61 Dzīvesvieta : jekabpils
| Tēma: Re: atrumkarbas uzlabojums 25.01.13 20:40 | |
| Vis lielākā bēda mūsu standart kārbām ir sūdīga izturība,pārējo varētu pieciest. Man 100 kmh rāda 3200 un gāzes patēriņš apmierinoš un pie apdzīšanas ar nau lielu problēmu. Man mājā ir apmēram desmit nokautas kārbas un abiem busiem kas brauc ikdienā kārbas jau izdala nesmukas skaņas un apgrūtināta pārslēgšanās,pelēkajam jau lec ārā no otrā,drīz būs dirsā. | |
| | | MK
Number of posts : 96 Join date : 13.09.10
| Tēma: Re: atrumkarbas uzlabojums 25.01.13 20:44 | |
| - vulf rakstīja:
Vis lielākā bēda mūsu standart kārbām ir sūdīga izturība,pārējo varētu pieciest. Kura kārbas sastāvdaļa visbiežāk pieviļ? Savējo vēl neesmu vēris vaļā, pēc drifta Biķerniekos tika izdemolēta. ņemot vērā nenormālo klaboņu un nespēju normāli izkustināt no vietas bez belziena pakaļā, izliekas pēc kaut kā, kas saistīts tieši ar reduktoru, nevis ātrumiem... | |
| | | Imants Admin
Number of posts : 776 Join date : 27.08.10 Age : 61 Dzīvesvieta : jekabpils
| Tēma: Re: atrumkarbas uzlabojums 26.01.13 6:48 | |
| Visbiežāk nojūk ceturtais. | |
| | | Juris
Number of posts : 310 Join date : 28.07.11 Dzīvesvieta : Valdemārpils
| Tēma: Re: atrumkarbas uzlabojums 26.01.13 7:12 | |
| Šodiem braukšu pie čomiem uz vietējo šrotu savam busam sajūgu skrūvēt, ielīdīšu noliktavā pamērīšos.... | |
| | | RobertsK
Number of posts : 489 Join date : 21.04.11 Age : 43 Dzīvesvieta : Salacgrīva ir spēks
| Tēma: Re: atrumkarbas uzlabojums 26.01.13 7:59 | |
| Labs topiks!! Ir viela pārdomām par šo mašīnas sastāvdaļu!! Es gan vairāk skatos uz A4 kārbu. Ņemtne ir , bet detaļu arī! Sazinājos ar Jāni Mironovu Cēsīs un viņš šo ideju atbalstija. Vajag tikai saņemties un uzrasēt flanci! Šeit ir uzskatāms piemērs. Man priekš kravinieka orģinālā kārba ir ok, jo jāvelk piekabe, bet savam kemperītim gan domāju ka vajadzēs ko pasākt! http://www.brick-yard.co.uk/forum/audi-a4-passat-gear-box-install_topic71714_page1.html | |
| | | Imants Admin
Number of posts : 776 Join date : 27.08.10 Age : 61 Dzīvesvieta : jekabpils
| Tēma: Re: atrumkarbas uzlabojums 26.01.13 8:06 | |
| Kas tā par kārbu? | |
| | | RobertsK
Number of posts : 489 Join date : 21.04.11 Age : 43 Dzīvesvieta : Salacgrīva ir spēks
| Tēma: Re: atrumkarbas uzlabojums 26.01.13 8:07 | |
| - vulf rakstīja:
Kas tā par kārbu? Audi A4, Pasat B5 | |
| | | uldis
Number of posts : 729 Join date : 27.08.10 Age : 57 Dzīvesvieta : Rīga, Valdlauči
| Tēma: Re: atrumkarbas uzlabojums 26.01.13 12:14 | |
| Super tēma, jāpagaida ko teiks Guntis ??? | |
| | | RobertsK
Number of posts : 489 Join date : 21.04.11 Age : 43 Dzīvesvieta : Salacgrīva ir spēks
| Tēma: Re: atrumkarbas uzlabojums 26.01.13 13:51 | |
| - uldis rakstīja:
- Super tēma, jāpagaida ko teiks Guntis ???
Uldi! Vai tu veivi otrās pakāpes pārbūvi? Pīe šis versijas vieglāk butu uzbūvēt jaunus motora kronšteinu lai mutors pieceltos stāvāk!! | |
| | | fiksais
Number of posts : 753 Join date : 18.07.11 Age : 53 Dzīvesvieta : Priekule
| Tēma: Re: atrumkarbas uzlabojums 26.01.13 14:40 | |
| nu nevaru noturēt emocījas... sākšu ar pesimistisko-ja kārbas parbūve būtu izņem/izjauc/pārliec/saliec/ieliec un brauc, tad puse eiropas jau to būtu izdarījuši...nu nav tas tik elementāri un tagad optimistiskais-letiņi ir izdomu bagāti (Raitis-super piemērs), es pats domāju par ZAZ kārbas montāžu uz T3, bet tas viss ir ilūzija-viss ģeniālais ir vienkāršais un otrādi..., lai jums veicās, bet es turpināšu meklēt jauno pelēcīti...
| |
| | | MK
Number of posts : 96 Join date : 13.09.10
| Tēma: Re: atrumkarbas uzlabojums 26.01.13 15:03 | |
| | |
| | | fiksais
Number of posts : 753 Join date : 18.07.11 Age : 53 Dzīvesvieta : Priekule
| Tēma: Re: atrumkarbas uzlabojums 26.01.13 15:11 | |
| Atkārtošos- Guunt, Vulf, Raitis šo ceļu jau gājuši, nu nav tas 2x2, bet ir mazliet sareģītāk... es neprotestēju, bet esmu piesardzīgs-laiks rādīs.... | |
| | | RobertsK
Number of posts : 489 Join date : 21.04.11 Age : 43 Dzīvesvieta : Salacgrīva ir spēks
| Tēma: Re: atrumkarbas uzlabojums 26.01.13 15:30 | |
| | |
| | | MK
Number of posts : 96 Join date : 13.09.10
| Tēma: Re: atrumkarbas uzlabojums 26.01.13 16:14 | |
| Teiksim tā - vienmēr būs tādi, kas gribēs stāvēt malā un skatīties, bet vienmēr arī būs tādi, ka mēģinās, čakarēsies, aplauzīsies, celsies augšā un mēģinās vēlreiz. Arī man teica - kāds vēl 1.8T motors iekš busa, kāds vēl programmējamais vadības bloks? Vai buss neiet? Un kā vēl iet. Viss ar paša rokām paveikts, bračka izpildīja tehnisko pusi - kolektorus, turbīnas, motora flančus u.c. , es savukārt palaidu motoru ar pavisam citu bloku.
Šoreiz runa ir par to, kurš ir gatavs piedalīties šajā idejā - cilvēki, kuriem negribas meklēt jaunas kārbas, griezt tās apkārt, rasēt flančus, metināt pusasis vai flančus, pārtaisīt pārslēgus utt, bet iedot kārbu spečukam un viņš tos zobratus pārmetīs. Dzīve nav tik gara, lai nodarbotos ar šitām visām pārtaisīšanām - jābrauc jau arī kaut kad ir!
Un šoreiz negribētos kā vienmēr - viens cīnās , mocās, bet pārējie - nu tad jau skatīsimies, ja sanāks, tad liksim mēs arī!
Ja grib piedalīties - piedalās, un tas nozīmē - sametīsimies materiālu cenai, nododam atskrūvētu kārbu cilvēkam, kurš hipoidālos zobratus taisa gan meža tehnikai, gan auto sportam. Priekš materiāla un pirmās sagataves ir jāsavāc 100ls. Ja pieci gribētāji, tad 20ls no katra, ja 10 gribētāji, tad attiecīgi - 10ls. Kādēļ cena tāda? Pirmkārt, cenā ir iekšā alumīniju sagataves un pirmā tērauda varianta izmaksas , tajā skaitā asmeņi griešanai.
Mums jau ir UN1 kārba garažā, tā vai tā ir ko likt virsū, līdz ar to, ja interese ir minimāla, tad no idejas būs jāatsakas. Gribas tomēr, lai uz gribētāju daudzuma cena komplektam būtu zem 200ls
Patreiz tātad 3 gribētāji: MK , RobertsK un JurisZe.
P.S. Tas, kurš pats atraus vaļā kārbu un to var Čiekurā nodot man, tas arī būs pirmais testētājs uz jaunajiem zobratiem!
| |
| | | guunt
Number of posts : 121 Join date : 28.08.10 Age : 67 Dzīvesvieta : Saldus
| Tēma: guunt 26.01.13 16:53 | |
| Sveiki. Ar T-3 kārbām esmu veicis eksperimentus pitiekoši daudz. Lūk manas domas. 1) Vai Latvijā ir iespējams kvalitatīvi izgatavot galvenā pārvada zobratus? Pie pozitīvas atbildes es saku o.k. 2) Man loriņi uzmērīšanai ir. 3) Piekrītu Madonas madhof, man priekšlikums-piecinieces pirmo ātrumu pielāgot +/-3,8 robežās, bet par to vel jādiskutē un jārēķina. Manam t3 bija kārbā bija ielikts piektā ātruma zobratu pāris ar atticību 0.71 un galveno pāri 4.57 un 2.3 dīzelis pret mazāko pacēlumu sāka gurt!!! Tā kā esmu slikts rakstītājs tad mani var sazvanīt. Guntis 29398987 | |
| | | Imants Admin
Number of posts : 776 Join date : 27.08.10 Age : 61 Dzīvesvieta : jekabpils
| Tēma: Re: atrumkarbas uzlabojums 26.01.13 16:56 | |
| Ko likt to sinhronizatoru vietā? Oriģinālie nekam nau derīgi,kā lielāka slodze tā krah,brah. Jā ātrāks galvenais pāris būtu labi,bet manā skatījumā lielākie sūdi ir tie paši zobrati un pirmskara kostukcija tai kārbai. Es personīgi būtu par to ka varētu kārbu salikt no ātrākiem un izturīgākie zobratiem un sinhronizatoriem. | |
| | | Sponsored content
| Tēma: Re: atrumkarbas uzlabojums | |
| |
| | | | atrumkarbas uzlabojums | |
|
Similar topics | |
|
| Permissions in this forum: | Jūs nevarat atbildēt tematos šajā forumā
| |
| |
| |