|
| Man jau apnicis mans motors | |
|
+10madfox VWBus Nauris kunkuls uldis fiksais Imants Juris JurisZe Deels 14 posters | |
Autors | Ziņojums |
---|
VWBus
Number of posts : 288 Join date : 25.03.11 Age : 44 Dzīvesvieta : Bergen, N, Baldone, Lv
| Tēma: Re: Man jau apnicis mans motors 06.06.12 21:21 | |
| - Juris rakstīja:
- Jā tur kur lielie bāņi un jāstiepj cik iet piekrītu iespējams noder bet pa LV kamieļmugurainajiem ceļiem neko nepaskriesi... Pašam busa nominālais ātrums tiek turēts ap 100 un pat tad ja steigā jāieskrien ceļmalas bodē vai krūmiņos atgriežoties motora temperatūra nekad nav bijusi sarkanajā vai tuvu tam... Ja pareizi funicierē dzeses sistēma braucot(nav ciet radiators un ar termostatu viss OK) panelī rāda 80...85 gr. tad nevajadzētu būt problēmām arī piestājot malā pēc raitākas braukšanas... Jā ja pedālim ir tikai divas pozīcijas "atlaists-nospiests grīdā" tad vajag papildus cirkulāciju un pat eļļas radiatoru...
Nu tas elektriskais ekstra sūknītis ir VW inženieru risinājums un es šaubos vai viņi to būtu tā uz dullo darījuši ar domu - iebāzīsim šito verķi kautkur.. Zinot vāciešus es domāju, ka viņi zināja ko dara. Un līdzīgi elektriskie ekstra sūkņi nāk daudz dažādos auto. Piem dažos BMW modeļos. Protams, ka temperatūras izmaiņas motora galvā nevar pamanīt uz super precīzā T3 temperatūras rādītāja. Piestartējot dzinēju cirkulācija atjaunojas un kamēr temperatūras rādītājs uzkāpj līdz pareizajai pozīcijai, tikmēr tosols jau sen ir apmetis loku.. Un tam, ka sistēma funkcionē pareizi braucot nav īpašas nozīmes noslāpējot dzinēju, jo sistēma tak pārtrauc funkcionēt - tosola sūknis vairs negriežas un dzesēšanas sķidrums praktiski necirkulē vairs, bet motors joprojām turpina izdalīt karstumu. Protams, nav jau tā, ka tosols uzreiz uzvāras un galva saplīst, bet ilgtermiņā tam var būt nozīme attiecība uz motora resursu, un plaisām galvā. | |
| | | Nauris
Number of posts : 57 Join date : 06.06.12
| Tēma: Re: Man jau apnicis mans motors 07.06.12 4:51 | |
| Skaidrs. Paldies par viedokļiem. Šobrīd jāņem vienas dienas atļauja un jābrauc uz CSDD, redzēs ko šie liks salabot. Tad arī sapratīšu, vai man to vajag (jeb vai budžets to pavelk) | |
| | | Juris
Number of posts : 310 Join date : 28.07.11 Dzīvesvieta : Valdemārpils
| Tēma: Re: Man jau apnicis mans motors 07.06.12 7:02 | |
| - VWBus rakstīja:
- Juris rakstīja:
- Jā tur kur lielie bāņi un jāstiepj cik iet piekrītu iespējams noder bet pa LV kamieļmugurainajiem ceļiem neko nepaskriesi... Pašam busa nominālais ātrums tiek turēts ap 100 un pat tad ja steigā jāieskrien ceļmalas bodē vai krūmiņos atgriežoties motora temperatūra nekad nav bijusi sarkanajā vai tuvu tam... Ja pareizi funicierē dzeses sistēma braucot(nav ciet radiators un ar termostatu viss OK) panelī rāda 80...85 gr. tad nevajadzētu būt problēmām arī piestājot malā pēc raitākas braukšanas... Jā ja pedālim ir tikai divas pozīcijas "atlaists-nospiests grīdā" tad vajag papildus cirkulāciju un pat eļļas radiatoru...
Nu tas elektriskais ekstra sūknītis ir VW inženieru risinājums un es šaubos vai viņi to būtu tā uz dullo darījuši ar domu - iebāzīsim šito verķi kautkur.. Zinot vāciešus es domāju, ka viņi zināja ko dara. Un līdzīgi elektriskie ekstra sūkņi nāk daudz dažādos auto. Piem dažos BMW modeļos.
Protams, ka temperatūras izmaiņas motora galvā nevar pamanīt uz super precīzā T3 temperatūras rādītāja. Piestartējot dzinēju cirkulācija atjaunojas un kamēr temperatūras rādītājs uzkāpj līdz pareizajai pozīcijai, tikmēr tosols jau sen ir apmetis loku..
Un tam, ka sistēma funkcionē pareizi braucot nav īpašas nozīmes noslāpējot dzinēju, jo sistēma tak pārtrauc funkcionēt - tosola sūknis vairs negriežas un dzesēšanas sķidrums praktiski necirkulē vairs, bet motors joprojām turpina izdalīt karstumu.
Protams, nav jau tā, ka tosols uzreiz uzvāras un galva saplīst, bet ilgtermiņā tam var būt nozīme attiecība uz motora resursu, un plaisām galvā. Tieši tā Vāciešu inženieri ieviesa šo verķi lai novērstu konstrukcijas nepilnības kuras rodas ilgstoši dzinējus ekspluatējot ar maksimālu noslodzi, Deviņdesmito beigās divtūkstošo gadu sākumā kad sāka ekonomēt uz materiāliem dzinējos šī problēma Vācijā bija ļoti aktuāla arī jauniem dzinējiem, kad vīriņi ar jauniem autiņiem pa bāni vilka cik iet un tad strauji metās tankštellē mierā un automātiski zvanīja dīlerim ka auto kaput..!!! Pēcāk pilni Latvijas šroti bij ar apčubinātajām "tējkannām"... Nu un lai kā tur arī būtu mana pieredze ir tādda ka papildus cirkulators nav tā nepieciešamākā lieta busam drīzāk jāpievērš pastiprināta vērība motora eļļas spiedienam, no kura ir dzinēja veselība atkarīga lielākā mērā. JO lampiņa panelī neizsaka neko citu kā vien to ka jau ir par vēlu ko glābt... | |
| | | Viesis Viesis
| Tēma: Re: Man jau apnicis mans motors 07.06.12 9:40 | |
| Turbo dzinējiem pārsvarā tik bija, viens ir ka galva varēja palikt līka, otrs ir turbokompresors, vēl papildus visam būtu radiatora ventilatoram jāstrādā minūtes pieca pēc braukšana. Un tikai cilvēks kurš nezin kas notiek ar buksēm un asīti kad pēc kārtīgas atvilkšanas paņem un noslāpē auto, vajag 5-10min auto padarbināt, lai dzinējs ''nomierinās''. Eļļas spiediens var arī būt, kā nekā tagad brīnum piedevas daudz ražo, kompresiju arī vajag nomērīt, gan aukstam gan siltam. Jo lec viņi visi puslīdz labi, var skatīties dūmu. 1.9TD ņemt nav jēgas, bezjēdzīgs dzinējs, jeb neizdevies(sorry ja kādu aizvainoju). |
| | | Juris
Number of posts : 310 Join date : 28.07.11 Dzīvesvieta : Valdemārpils
| Tēma: Re: Man jau apnicis mans motors 07.06.12 10:56 | |
| Nu par 1.9TD neko sliktu nevaru pateikt nedēļā noripinu vidēji 1000 km, protams 1.9TDI varētu būt galvas tiesu labāks, pagaidām nav pieredzes bet ir doma tādu iegūt... 1.6gan D gan TD tos gan mainīju kā kurpju kastes ik pa pāris mēnešiem nemaz nerunājot par tekošajām galvas problēmām... | |
| | | VWBus
Number of posts : 288 Join date : 25.03.11 Age : 44 Dzīvesvieta : Bergen, N, Baldone, Lv
| Tēma: Re: Man jau apnicis mans motors 07.06.12 11:58 | |
| Mana pieredze:
1.6TD (jx) - nav slikts motorīts tik drusku par mazu priekš tā smagā T3. Ja nepārkarsē, tad kalpo uzticami. Skaļi, bet lēti.
1.9TD (aaz) - praktiski tas pats, kas 1,6 motorīts, bet mazliet uzticamāks. Galvas tur ilgāk, bet jaudas ziņā lielas starpības nav. Turbo ir mazāks unpagurst vēl ātrāk kā 1.6TD.
1.9TDI (1z-90zs) - labs variants. Konstrukcijā gandrīz tāds pats kā 1.6&1.9, bet daudz jaudīgāks un uzticamāks. Mīnuss šiem motoriem ir "parastais turbo". Motors ir jaudīgs pie maziem un vidējiem apgriezieniem, bet pie lieliem apgriezieniem jauda manāmi krītas. Aktuāla problēma zinot cik gari ātrumi ir T3... Salīdzinoši dārga pārbūve.
1.9TDI (afn-110zs) - ideālākais variants priekš T3. AFN motoriem ir VNT tipa turbīna ar regulējamu ģeometriju. Rezultātā var panākt, ka jauda tiek izdalita vienlīdzīgāk gan uz maziem, gan arī uz lieliem apgriezieniem. Nav lēta pārbūve, bet ir tā vērta!
| |
| | | madfox
Number of posts : 88 Join date : 29.10.11 Age : 58 Dzīvesvieta : Madona
| Tēma: Re: Man jau apnicis mans motors 07.06.12 13:00 | |
| Padalīšos arī ar savu pieredzi:iesākumā arī es ilgi prātoju vai atstāt 1,6TD un remontēt,vai visu pārbūvēt uz 1,9TDI un paliku pie pirmā...iepirku jaunu ''spāņu'' galvu(ar kompensatoriem),labus virzuļus,vārstus,īsāk sakot-palika vecais bloks,kuru izslīpēju,kloķene,klaņi,sadales vele,sūknis,turbīna,pārējais viss jauns un uz to padarīšanu izdevu ~300latus. Protams salikšana uz paša pleciem. Tad nu rezultāts-seši nevainojamas ekspluatācijas gadi,nobraukti150tkm,vienreiz mainīta siksna. Protams jauda varētu būt lielāka un dzinējs klusāks,taču kopējā satiksmē iekļaujos. Dzinējam eļļu mainu uz 15tkm,protams ne to lētāko produktu,nekas un nekur netek,lec jebkuros apstākļos,pēc garākiem gabaliem pēdējos kilometrus pabraucu uz maziem apgriezieniem,lai atdzesējas turbīna un galva,jo nebija vietas tam devējam,kas ieslēdz elektrisko cirkulācijas sūkni. Iespējams sliktie iespaidi no JX dzinēja rodas tāpēc,ka tos ņemam jau padzīvojušus no auto,kuriem saimnieki nav bijuši tie gādīgākie un būsim reāli,tie T3 arī nav tas jaunākais modelis VW gammā. Gribētos dzirdēt kāda viedokli par SDI VW dzinēju...pašam bija doma ielikt tieši šādu,jo braukšana pamatā ir te uz vietas un īpaši noteikumus nepārkāpju. Protams jauda apmēram tā pati kas 1,6TD,toties pozitīvi,ka nav jāuztracas par zemo turbīnas izvietojumu un daudz klusāka darbība,arī izbūves izmaksas niecīgas. | |
| | | JurisZe
Number of posts : 174 Join date : 22.03.11 Age : 42 Dzīvesvieta : Jelgava
| Tēma: Re: Man jau apnicis mans motors 07.06.12 13:33 | |
| Piekrītu par JX 1.6td "1.6TD (jx) - nav slikts motorīts tik drusku par mazu priekš tā smagā T3. Ja nepārkarsē, tad kalpo uzticami. Skaļi, bet lēti." Braucu jau trešo gadu ar vienu 1.6td, ~70K un bez lielām problēmām. Lielā aukstumā lec pat labāk kā pārējais dīzeļparks. Skaļi, bet lēti. =) Juris
| |
| | | Viesis Viesis
| Tēma: Re: Man jau apnicis mans motors 07.06.12 16:32 | |
| SDI, ekonomisks, bet uz priekšu neiet, jauda maziņa. 1.9tdi principā dzelži ir vienādi, mainās vadība, sprauslas, turbīna. Atšķirība starp TD un TDI, abi ēd vienādi tik vien iet 2x labāk. Katram dzinējam savi +/-. VW kādreiz lielijās, ka bez mazas piepūles no benzīna radīja dīzeli no 1.6 radīja 1.6D, bet kko neaizgāja tie motori, Šneps teica ka tie nav izdevušies. Dīzeļdzinējam ir lielāks lietderības koeficents nekā benzīna dzinējam, bet tas ir pie maziem apgriezieniem, augstos apgriezienos benzīna dzinējam lietderības koeficents ir augstaks, jo dīzelim ir lieli berzes zudumi. Bet ja grib likt 1.9TDI tad izdevīgāk ir ņemt veselu mašīnu, nemaz tik lēti tas motors nemaksā, jo pārdod tev dzinēju, bet kolektori, turbīna, vadi utt ir par atsevišķu samaksu, tā kā var parēķināt nekas lēts tur nav, neviens pārbūves projekts neattaisno līdzekļus, tikai paša priekam, tā kā ja žēl naudas tad neko. Un nečipots TDI nav TDI |
| | | Imants Admin
Number of posts : 776 Join date : 27.08.10 Age : 61 Dzīvesvieta : jekabpils
| Tēma: Re: Man jau apnicis mans motors 07.06.12 18:25 | |
| Čau dīzelisti. Vai esat kaut ko dzirdējuši par turbo taiameri? | |
| | | Viesis Viesis
| Tēma: Re: Man jau apnicis mans motors 07.06.12 18:54 | |
| Ja nav slinkums 5min pagaidīt, tad jēga no tāda maza standarta auto tāds nav vajadzīgs, un paliek vēl vecais labais niķis auto atstāt robā un kā viņš ar signalizāciju sadzīvo? |
| | | madfox
Number of posts : 88 Join date : 29.10.11 Age : 58 Dzīvesvieta : Madona
| Tēma: Re: Man jau apnicis mans motors 07.06.12 19:12 | |
| Jā,savam auto uzstādot signalizāciju,pielāgoju lai ir gan auto iedarbināšana,gan arī turbo taimeris,bet izmantojis šo opciju praktiski neesmu,tik cik pēc uzstādīšanas pārbaudīju,ka viss darbojas. Kā jau minēju-pēdējie kilometri ir jānobrauc saudzīgākā režīmā un nav nekāda nepieciešamība pat pēc tā cirkulācijas sūkņa. Ja jau aizrunājāmies par vecajiem dīzeļdzinējiem,tad vislielākās problēmas(manuprāt) sagādā regulējamie vārsti. Ar laiku,pie lieliem noskrējieniem,vai pārkaršanas sēžas vārstu ligzdas un tad atstarpes pazūd,tādējādi veicinot izplūdes trakta pārkaršanu,kas agri vai vēlu noved pie galvas,turbīnas pārkaršanas. Un ir jau gana arhaistiski,ja laiku pa laikam jāņem vārstu vāks nost un jāregulē tās starpas,tāpēc gāju uz galvas maiņu ar kompensatoriem. | |
| | | Viesis Viesis
| Tēma: Re: Man jau apnicis mans motors 07.06.12 19:55 | |
| Ar tām vārstu atstarpēm ir intresanti, pēc ideja metāls izplešās utt un vārstam būtu jāpaiet uz augšu, bet nē, viņš noiet zemāk, kā nekā alumīnijs, un daudzi regulē siltam dzinējam, kas nav pareizi, ja silts, tad atstarpei nav jābūt, gala rezultātā vārsts aukstam motoram ir vaļā un tāpēc izdeg, galva parasti paliek līka ja nav ar dzesi kkas kārtībā. Vot kā ir uzstādīt to turbo taimeri autiņam kuram ir rūpnīca imobilaizers/signalizācija? |
| | | Nauris
Number of posts : 57 Join date : 06.06.12
| Tēma: Re: Man jau apnicis mans motors 20.08.12 8:55 | |
| Mans zilais mākonis šorīt lēni slāpstot aizbrauca uz servisu. Varbūt i-netā ir kāds saraksts ar T3 derīgiem dzinējiem un auto modeļiem no kuriem tos var dabūt? Pagaidām mēģināsim dzesēšanu sakārtot, bet, ja tur sastāsies baigs cipars, tad jādomā par citu dzinēju. Kā ir ar kārbām? Man ir 4 robu zāģis | |
| | | V
Number of posts : 837 Join date : 01.07.12 Age : 39
| Tēma: Re: Man jau apnicis mans motors 20.08.12 14:11 | |
| - Nauris rakstīja:
- Mans zilais mākonis šorīt lēni slāpstot aizbrauca uz servisu.
Varbūt i-netā ir kāds saraksts ar T3 derīgiem dzinējiem un auto modeļiem no kuriem tos var dabūt?
Pagaidām mēģināsim dzesēšanu sakārtot, bet, ja tur sastāsies baigs cipars, tad jādomā par citu dzinēju.
Kā ir ar kārbām? Man ir 4 robu zāģis no Porsche der. vakar jutuba video redzeju. tagad tas ir mans sapnis, vienigi nav zinams cik maksa to laiku Porsche, lai izardit. | |
| | | Raitis
Number of posts : 190 Join date : 10.09.10 Age : 35 Dzīvesvieta : Zeltiņi
| Tēma: Re: Man jau apnicis mans motors 20.08.12 14:23 | |
| | |
| | | Imants Admin
Number of posts : 776 Join date : 27.08.10 Age : 61 Dzīvesvieta : jekabpils
| Tēma: Re: Man jau apnicis mans motors 20.08.12 18:23 | |
| Ieliec 2.0 pasāta motoru (2E) uzliec gāzes iekārtu un vālē vesels,5 LS uz simta ātrums ap 150 kmh.Lec visos gadalaikos,nau tas elles troksnis un vibrācija kas pavada dīzeļus.Nekūp un eļļu vari mainīt pēc 15000 km. Nau kājas un rokas nolietas ar soļanku. Liec bendzīnnieku un neklausi ko tie dīzelisti sprauž batonus,moči ar gāzī un dzīvo zaļi uz katriem nobrauktajiem 100 km. ietaupi 3 LS un vēl uz eļļas. | |
| | | RobertsK
Number of posts : 489 Join date : 21.04.11 Age : 43 Dzīvesvieta : Salacgrīva ir spēks
| Tēma: Re: Man jau apnicis mans motors 20.08.12 19:56 | |
| | |
| | | Nauris
Number of posts : 57 Join date : 06.06.12
| Tēma: Re: Man jau apnicis mans motors 23.08.12 9:57 | |
| Ko CSDD saka par motoru maiņu? Tas ir cik daudz pārbūves viņu skatījumā ir par daudz? | |
| | | maris
Number of posts : 404 Join date : 01.10.10 Dzīvesvieta : Valmiera
| Tēma: Re: Man jau apnicis mans motors 23.08.12 12:54 | |
| | |
| | | Sponsored content
| Tēma: Re: Man jau apnicis mans motors | |
| |
| | | | Man jau apnicis mans motors | |
|
Similar topics | |
|
| Permissions in this forum: | Jūs nevarat atbildēt tematos šajā forumā
| |
| |
| |