- fiksais rakstīja:
- Man bez pārbūves stāv 1,9TD AAZ motors (nezinu cik ZS)
Aaz ir gandrīz identisks priekškamernieks kā 1.6 td .
Tādu likt ir vispār bezjēdzīgi , ja jau stāv td .
Es uzskatu ka Ulda piedāvātais variants ir pilnīgi garām , jo
Ir citas paaudzes tdi dzinējs ( pumpe duse ) katra sprausla ir kā augstspiediena sūknītis .
Sprauslas nepanes sliktu degvielu ( ja nu netīšām gadās kas sliktāks ) ,
Jālieto laba eļļa ar pareizo specifikāciju , jo uz sadaleni ir liela slodze un tās pastiprināti dilst ,
Divmasu spararats ko nevar aizstāt ar vienmasnieku no 1z ( tikai pērkot speciālu vienmasas komplektu ap 300e , bet tam šlices neatbilst priekš oriģinālās t3 kārbas )
Salīdzinoši liela tosola šļauku neatbilstība ( uzbūvēt jau var )
Karteris jābūvē no rokas jo oriģinālais no 1.6td neder
Dzinēja kronšteine neder no 1.6 td ., kas nozīmē ka jāreģistrē pārbūve .
Jādomā kur ielikt elektrisko sūkni , lai tandēmsūknim pietiek degvielas
Gana jau ka vēl ko piemirsu .
Nedaudz labāks variants par 1.9 tdi PD ir no golf 4 sūkņa dzinēji
Tas ir 1.9tdi 90 un 110 zs
Bet arī problēma ar to ka neder oriģinālie dzinēja kronšteini t3 (jātaisa pārbūve ) tā pat kā PD
Karteris jātaisa no rokas tā pat kā PD
Tosola šļauku nesaderība tā pat kā PD
Oriģināli divmasu spararats , bet šeit ir iespēja to smuki aizstāt ar 1z vienmasas komplektu un sajūga disku no 2,1 boxera lai der uz t3 kārbu , vai arī pa taisno no 1.6 td visu komplektu un t3 kārbu virsū .
Sprauslas vienkāršas un ar iespēju pacelt jaudu mainot smidzinātājus
Nu un tad manuprāt pats labākais variants
Neisaku audi a4 , a6 , b4 , passat b5 ar 110 un 90 zs dzinējiem , jo tie stāv gareniski un priekšējais dzinēja kronšteins ir jātaisa kas automātiski nozīmē pārbūves projektu iekš csdd . ( ja tā nav problēma tad droši var ņemt arī no šiem modeļiem )
Iesaku dzinēju meklēt no piemēram golf 3 tdi ar 90 vai 110 zs , populārākie dzinēju kodi attiecīgi 1z un afn ( tas pats arī dažos seatos , šarānos , pasātos b4 )
Salīdzinājums
90 zs un 110zs ir trīs galvenās atšķirības
110zs ir niknākas šāles , ģeometrijas turbīna un nedaudz lielākas sprauslas
Uzliekot uz 90zs dzinēja lielākas sprauslas un ģeometrijas turbīnu iegūsiet to pašu 110 zs dzinēju
Vēl 110 zs dzinējam ir divmasu spararats , 90 zs dzinējam ir vienmasu spararats ( abus savā starpā var mainīt ) un uzlikt arī no 1.6 td sajūga komplektu , bet tam mazāks diametrs
Ja pirkt priekš pārbūves uz t3 tad nav nozīmes vai 90 vai 110 zs dzinēju es ņemtu to kurš labākā stāvoklī .
Par to kā šie abi dzinēji liekās t3 busā ar oriģinālo kārbu komplektā
Dzinēja kronšteini der abi pie nosacījuma ka izplūdes kolektors tiek likts no 1.6td. ( jo tam turbīna ir novirzīta uz kārbas pusi un netraucē dzinēja kronšteinam )
Turbīnu var likt no 1.6td kas ir lielāka kā 1.9tdi 90zs ( abas divas ir wastegate turbīnas )
Ja grib likt turbīnu no 110 zs kas ir VNT ģeometrijas turbīna , tad ir jātaisa pārejas flancis no 1,6td izplūdes kolektora uz vnt turbo ( tas pats ar 90zs turbo bet šim tad nav jēga jo 1,6 td ir lielāks turbo)
Jātaisa interkūlera sistēma vai jāsavieno pa taisno turbo ar ieplūdes kolektoru ( otrais gan pagaidu variants )
Jāizravē egr no ieplūdes kolektora un jāaiztaisa caurums
Jāmaina eļļas filtra uztvērējs karterī , apakšējā daļa jāliek no tā paša 1,6td der 1 pret 1
Karteris jāliek no 1.6td der 1 pret 1
Sajūga komplekts no 1,6 td 1 pret 1 , bet labāk spararats no 1z vienmasnieks nedaudz jāapvirpo un jānobalansē , kurvis no 1z vai vr6 , sajūga disks no 2.,1 boxera t3 un no rokas jāuztaisa aizsargs kas nāk starp dzinēju un spararatu .
Jāizdomā kā pievadīt gāzes pedāli , jo tdi tas ir elektrisks ( daudzi to dara cauc oriģinālo trosi uzmetinot kronšteinus potenciometram motortelpā )
Ja grib kruīzu tad uz sajūga un bremzes pedāļa jāuzliek gala slēdži
Un divas podziņas kaut kur jāiemeistaro
Labāk vajag alumīnija ecu , dažiem nāk jau oriģināli dažiem jāpiepērk
Tad jāizprogramē oriģinālais imobilaizers , iesaku izprogramēt arī gaisa masas mērītāju ( degvielas doza tiks koriģēta pēc turbo spiediena ) , un pie viena var nočipot . to visu ar kompi var arī nedarīt , bet tad obligāti ir jābūt atslēgai ar imo , lasītāju un imo kastei no konkrētā modeļa .
Nu un vadu pielāgošana ( varu līdzēt kādam ja vajag )
Nekāda raķešu zinātne nav , bet laiks uz to aiziet .
Veiksmi darbos un vairāk t3 tdi uz Latvijas ceļiem .
P.s. par kārbu stāstīšu citreiz , kad pašam būs reāli līdz galam atrisināts šis jautājums .