Number of posts : 10 Join date : 26.03.15 Age : 41
Tēma: Eļļas spiediens 1.6D 12.12.15 16:25
Man ir sekojoša problēma: eļļas spiediena lampiņa. Tā kā neesmu mehāniķis un šis ir mans pirmais auto, kuram kaut ko mēģinu labot, tad ar pieredzi ir tā kā ir. Lieta tāda, dega sarkanā lampiņa, kad motors darbojās ar zemiem apgriezieniem, bet pie lielākiem apgriezieniem izdzisa. Protams, apstājoties pie luksafora atkal iedegās, un tā tālāk. Palasīju, ko varēju atrast par šīs lampiņas darbību, skaidrs, ka ir divi spiediena sensori - viens augšā pie galvas, otrs pie eļļas filta. Pirmais ir ciet un atveras pie 0.3 bar spiediena, otrais ir vaļā un aizveras pie 0.9-1.8 bar spiediena un mērījums tiek ņemts virs 2000 apgriezieniem. 1.6d CS motoram raksta, ka vajag 1.4 bar sensoru. Tātad, nomainīju pirmo sensoru, uzliku zilo 0.25 bar sensoru, nekas nemainījās. Nomainīju otro sensoru, uzliku melno 1.4 bar sensoru, lampiņa pazuda. Un vairs nedeg, pat startējot. Toties tagad iedegās, sasniedzot augstus apgriezienus (cik tieši, nezinu, man nav tahometra), aptuveni pie 80km/h sāk midžināties, bet pīkstulis nepīkst. Varbūt beigts. Liekas, ka motors varētu būt mainīts, jo spriežot pēc uzlīmes, vajadzētu būt JX, kas ir 1.6TD, bet turbīnas nav, toties šis tas no turbo ir palicis, piemēram gaisa filtrs. Pieslēdzu nomērīt, kas tad īsti notiek ar to spiedienu, nu kaut kas ap 1 bar lēkā, tad jau sanāk, ka pa zemu spiediens? Cik sapratu, tad 1.6D vajadzētu būt vismaz 2 bar, bet JX 1.6TD vismaz 1 bar pie 2000 apgirezieniem.
Varbūt kāds var ieteikt, ko tālāk? Varbūt tas motors nav mainīts, tik turbīna pazudusi un spiedienam jābūt ap 1 bar? Tad man jāliek pelēkais sensors, kurš aizveras pie 0.9 bar? Varbūt instrumentu panelis jāmaina, jo pirmais sensors vairs nedod info?
Imants Admin
Number of posts : 776 Join date : 27.08.10 Age : 61 Dzīvesvieta : jekabpils
Tēma: Re: Eļļas spiediens 1.6D 12.12.15 22:18
Filtrā balto dačiku un dzelteno vadu,galvā melno dačiku un zilo vadu.Nesajauc pie galvas vadus ar kvēlsveču releja temperatūras vadu. Vajadzētu izdoties.
ksp
Number of posts : 10 Join date : 26.03.15 Age : 41
Tēma: Re: Eļļas spiediens 1.6D 13.12.15 8:50
Paldies, Imant, vadi ir īstie, bet par sensoriem, šis tas, ko atradu:
- melnais, VW nr:068 919 081, vaļējais, aizveras pie 1.4bar, liekas pie dzeltenā vada - pelēkais, VW nr:068 919 081A, vaļējais, aizveras pie 0.9bar, liekas pie dzeltenā vada - baltais, VW nr:068 919 081E, vaļējais, aizveras pie 1.8bar, liekas pie dzeltenā vada - zilais, VW nr:068 919 081D, aizvērtais, atveras pie 0.25bar, liekas pie zilā vada
Ja es uzlikšu balto sensoru, tad man visu laiku degs sarkanā lampiņa, jo līdz 1.8 bar spiediens aizgāja tikai pie ļoti augstiem apgriezieniem. Ja es pareizi saprotu sensoru darbību, tad kad otrais sensors pie dzeltenā vada ir vaļā, deg sarkanā lampiņa panelī, un tad, kad sasniedz paredzēto spiedienu, aizveras, un lampiņa izdziest. Vai es tā ir?
Imants Admin
Number of posts : 776 Join date : 27.08.10 Age : 61 Dzīvesvieta : jekabpils
Tēma: Re: Eļļas spiediens 1.6D 13.12.15 21:51
Mūsu busieim no rūpnīcas nāk melns dačiks galvā pie spiediena atslēdz kontrollampiņu,otrs filtrā balts dzeltens vads pie spiediena ieslēdz kontrollampiņu un nekā savādāk. Ja ir jautājumi vari pazvanīt 29219838
Edijs
Number of posts : 2 Join date : 05.12.15
Tēma: Re: Eļļas spiediens 1.6D 18.12.15 10:29
Eļļas spiedienam pie darba temperatūras un 2000rpm jabūt 2.0bar(mēra ar mehānisko manometru motora galvā) ja tur nav vajadzīgā spiediena dačikus var neaiztikt,jo problēma ir pašā motorā. Sadilis eļļas sūknis bieži sadilis,netur redukcijas vārsts parazīt vārpstas šāles ps.Šajā konkrētajā gadījumā,ja TD blokā ir iebāzts parastā D(1.6) eļļas sūknis arī varētu nepietikt ražības.